Kolečkové brusle a komplet příslušenství na kamenné prodejně a e-shopu.
Další inline trasa, kterou jsme se rozhodli naživo otestovat, se nachází v Benátkách nad Jizerou. Přístup k inline stezce je relativně snadný. Při příjezdu od dálnice projedete centrem, přejedete most přes Jizeru a místo vpravo, do historické části Benátek, se vydáte vlevo směrem k zimnímu a letnímu stadionu. Možnost parkování u inline trasy je perfektní – parkoviště se nachází přímo u inline stezky.
Celková délka této inline trasy je zhruba 4,3 kilometru v jednom směru.Inline trasa, která vede po bývalé železniční vlečce je pokryta slušným hladkým asfaltem a podél vybavena bohatým mobiliářem – lavice a stolečky s přístřeškem. Podél inline stezky jsou také informační tabule věnující se historii regionu a také inline bruslení. Směrem od Benátek k vlakové zastávce Zdětín je inline trasa v druhé půlce mírně do kopce. Na inline stezce je několik dobře vyznačených křížení s jinou místní polní cestou a jednou silnicí (značky, zábradlí). Při zpáteční cestě jsme se těšili na rychlejší jízdu, vzhledem ke klesání, ale překvapil nás silný protivítr. Inline trasa vede v otevřeném prostoru a jen její první část je kryta údolím případně vzrostlou vegetací.
Občerstvení či restaurace se podél stezky žádné nenacházejí. Restaurační zařízení však jsou v nedalekých Benátkách v hojném počtu.
Celkově hodnotíme trasu jako velmi povedenou a vhodnou pro široké spektrum výkonnosti bruslařů.
Historie
Inline stezka vznikla v roce 2008 na náspu bývalé železniční vlečky. Na jedné z cedulí podél inline trasy je historie této vlečky popsána. Dočíst se zde můžete, citujeme (mírně redakčně zkráceno) : „Vlečka s železničním mostem přes řeku Jizeru byla postavena majitelem benáteckého panství, který se snažil o jeho hospodářský rozvoj, v druhé polovině 19.století. V roce 1869 vystavěl panský cukrovar ve Starých Benátkách a v letech 1877-8 jej propojil s železniční tratí Praha – Mladá Boleslav – Turnov. Vlečka končila v zastávce nazvané Chrastenhof – Chrástecký Dvůr, kde byla postavena budova stanice, rampa na skládku řepy a vedlejší kolej.
S velikou slávou byla pokřtěna první parní lokomotiva jménem Christiane po manželce pana hraběte. Třínápravová lokomotiva, byla vyrobena v Anglii a pracovala do roku 1944. Druhá lokomotiva byla zakoupena cukrovarem v roce 1880 v německé továrně Hagans z Erfurtu. Lokomotiva měla opět tři nápravy a nesla jméno Benatek. Vlečka zajišťovala provoz cukrovaru, místních cihelen a zásobovala město uhlím. Cukrovar ukončil provoz v roce 1949 a společně s vlečkou přišel do majetku firmy Karborundum. Vlečka byla prodloužena dále do hlavního závodu. V prostoru bývalého cukrovaru byly vystavěny provozy na výroba umělého korundu.
Po roce 1990 docházelo k postupnému útlumu využití vlečky, v září 2005 byla vlečka snesena, poté firma Korund s.r.o., nový majitel bývalého cukrovaru, odprodala most a celou vlečku až do Chrásteckého Dvora (od roku 1961 stanice Zdětín u Chotětova) městu Benátky nad Jizerou.“
Kontakty nabruslich.cz
FB skupina: Inline stezky, FB stránka: nabruslich.cz, Youtube: nabruslich TV
e-maily: info@nabruslich.cz, admin@nabruslich.cz, reklama@nabruslich.cz, eshop@nabruslich.cz
(c) nabruslich.cz 2024